برای جدیدالورود های دانشگاه فردوسی مشهد

هوالحبیب

برای جدیدالورود های دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه فردوسی

وبلاگی برای پاسخ گویی به سئوالات

ورودی های جدید

در حاشیه تظاهرات امروز مردم مشهد در محکومیت هتک حرمت قران کریم


در حاشیه تظاهرات امروز مردم مشهد در محکومیت هتک حرمت قران کریم



کربلای جبهه ها یادش بخیر

هو الحق

کربلای جبهه ها یادش بخیر

در هنگام عبور از خیابان های شهر گم می شوی در هدیه امروز تمدن غرب به ما، یعنی تبلیغات مصرف گرایی که هر کس به گونه ای می خواهد روی مغزت راه برود و تو را ترغیب کند به خرید بیشتر . تو را ترغیب به کند به پایبندی بیشتر به دنیای خاکی، وابسته کند به مادی گرایی . به قطع ارتباط تو با اصل و ریشه ی خودت.

ولی در میان این هیاهوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و تلویزیون های عظیم رنگارنگ دنیوی چند تابلو چوبی تو را از عالم خاکی می کند و دلت را برای لحظاتی از جامعه مدنی به سمت جامعه حسینی می کشاند.

میدان تقی آباد مشهد:



نمی دانم چه صفایی است در این تابلو های چوبی که حتی اگر از همان تلویزیوهای تبلیغاتی هم پخش شود دیگر این حال و هوا را ندارد. شاید بخاطر اینکه از تمدن مادی گرای غرب هیچ استفاده ای نشده است در ساختش.

به هر حال هر کس زحمتش را کشیده اجرش با شهدا. چه شهرداری باشد چه بچه های ارزشی و هیاتی.


تابناک، رجا، الف، جهان، فردا، ... و دهن کجی به دشمن!  

هو الحبیب

تابناک، رجا، الف، جهان، فردا، ... و دهن کجی به دشمن!

گاهی بعضی اختلاف نظرها در مسائل سیاسی جاری کشور آنقدر اب و تاب پیدا می کند و جنجالی می شود که به سختی می توان راه فراری پیدا کرد از بن بست به وجود آمده.

این اختلافات از سطح سیاسیون معمولا به سطح رسانه منتقل می شود و گاه آنقدر شدید می شود که رسانه های خبری بر علیه هم مستقیما موضع گیری می کنند. با تمام این اختلافات ولی باید خوشنود بود که همه ی این اختلافات سیاسی باعث نشده است در مقابل دشمن مشترک وحدت نداشته باشند.

جای تشکر دارد از تمامی این رسانه ها که دشمن را با موضع مشترکشان ناامید می کنند. اختلاف سلیقه ها امری طبیعی است ولی این اختلاف بر سر اصول نظام جمهوری اسلامی نه!

دشمن هم اگر می دانست این اختلافات عمیق است و ریشه ای لحظه ای در حمله به ایران درنگ نمی کرد. دیدن نام این سایت های خبری در کنار هم یعنی دشمن نمی تواند به چند موضع گیری سیاسیون و رسانه ها بر علیه هم دل ببندد.

فارغ از اینکه در دعواهای سیاسی حق با چه فرد یا رسانه ای است، باید از مجموعه آنها تشکر کرد . با توجه به فشار های بین المللی بر جمهوری اسلامی باید این وحدت تقویت شود و از اختلافات مخصوصا در مسائل فرعی پرهیز کرد.

بیانیه مشترک سایت های خبری ایران در محکومیت هتک حرمت قرآن


پی نوشت: این پنج سایت رو به عنوان قدیمی ترین ها و البته شاخص ترین ها به زعم خودم عنوان و تیترشان را در وبلاگ قرار دادم که به معنای ندیدن دیگر امضا کنندگان این بیانیه نبوده است.

اسامی همه ی اینها به شرح زیر است:

امضا کنندگان: شیعه آنلاین، فردانیوز، جهان نیوز، الف، ایلنا، برنانیوز، رجانیوز، بولتن نیوز، فرارو، آخرین نیوز، ابنا، بصیرت نیوز، بی باک، اخلاق نیوز، قائم نیوز، افکارنیوز، مشرق نیوز و تابناک.

عکس های تجمع اعتراض آمیز دانشجویان مشهدی

 
   
 عکس های تجمع اعتراض آمیز دانشجویان مشهدی در شب گذشته در اعتراض به هتک حرمت قرآن مجید
در این تجمع آقایان دکتر قاضی زاده و آرین منش نمایندگان مشهد در جمع معترضین حضور پیدا کرده و سخنرانی کردند.
 













الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا

هوالجبار
 
الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا
 

بوش رییس جمهور اسبق امريكا بعد از ماجرای خودساخته 11 سپتامبر، اعلام کرد که جنگ صلیبی دیگری در حال اتفاق است و امريكا را به عنوان نماد جبهه مسیحیان معرفی کرد. جنگي صلیبی که نتیجه اش اشغال دو کشور مسلمان عراق و افغانستان بود. ولی این روزها کشیشی افراطی در امريكا اعلام کرده است که می خواهد در سالگرد حادثه 11 سپتامبر، قرآن، کتاب آسمانی مسلمان ها را آتش بزند! ولی این بار دولت امريكا این اقدام را محکوم می کند!

مسلماً نه جمهوری خواهان به فکر حرمت قرآن بوده اند و نه دموکرات‌ها! تاریخ ثابت کرده است که دموکرات ها دغل‌بازتر و کیاس‌تر بوده اند. ساده انگاری است که فکر کنیم این کشیش متعصب خود تصمیم بر این کار گرفته است که اگر این چنین بود، هیچ وقت این چنین در جهان مانور رسانه ای بر آن نمی شد! دولت حاکمه امريكا دیگر به مانند بوش خود را یک طرف جنگ صلیبی نمی داند بلکه خود را به عنوان نماد عقلانیت و الگوی جامعه مدنی می داند و برای همین است که هیلاری کلینتون در افطاری وزارت خارجه ایالات متحده می گوید: «ما انتظار داريم كه آمريكايي‌هاي بيشتري مقابل اين طرح بايستند و اعلام كنند كه اين اقدام مغاير با ارزش‌هاي آمريكا است. اين اقدام بالقوه سوزاندن قرآن، در تضاد با ارزش‌هاي ما و پيدايش جامعه مدني در آمريكا است».

اما در جهان چه اتفاقی در حال وقوع است. به این وقایع دقت کنید: ممنوعیت ساخت گلدسته مساجد در سويیس، ممنوعیت حجاب در فرانسه برای زنان مسلمان، چاپ کاریکاتور های توهین آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم در دانمارک و کشورهار اروپایی، تقدیر مرکل از کاریکاتوریست توهین کننده به پیامبر(ص)، ساخت سالانه ده ها فیلم سینمایی و مستند علیه مسلمانان در کشورهای غربی همچون فیلم فتنه!

همه‌ی این اتفاقات پیام آور این خبر است که جهان غرب، اسلام را جدی ترین دشمن خود می داند و اسلام روز به روز در حال گسترش است.

امروز لیبرال دموکراسی، خود در جهت نفی خود قدم بر می دارد. کسانی که دم از آزادی اندیشه می زنند، به جای مقابله فکری، درخواست به آتش کشیدن منبع اندیشه دینی مسلمانان؛ قرآن کریم را می کنند. در روایت آمده است که معصوم فرمود "الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا"؛ این اقدام احمقانه کشیش افراطی بار دیگر موقعیتی بی نظیر را برای امت اسلام به ارمغان خواهد آورد. همان طور که بعد از حادثه 11 سپتامبر و با وجود تخریب های فراوان رسانه ای بر علیه مسلمانان فروش کتب دینی مسلمانان افزایش پیدا کرد، این بار هم همین اتفاق تکرار خواهد شد. چرا که کسانی دم از سوزاندن می زنند که کشور خود را مهد ازادی اندیشه می دانند. طراحان این نقشه پلید فرصتی را فراهم کرده اند که همچون ماجرای غزه و چاپ تصاویر توهین آمیز نسبت به حضرت رسول(ص) امت واحده اسلامی بار دیگر تفرقه ها را کنار بگذارد و در مقابل دشمنان یکی شوند.

صداقت دموکراسی غربی در جنگ 22 روزه غزه به زیر سئوال رفته است. آزادی بیانشان فقط در حوزه ای است،که بتوانند به اسلام توهین کنند ولی اگر کسی وارد محدوده قرمز آنها شود مهر مجرم بر پیشانیش می زنند، مانند ده ها دانشمندی که به خاطر نفی هولوکاست تحت فشار قرار گرفته اند.

این همه فشار به جمهوری اسلامی هم فقط به خاطر ماهیت انقلاب اسلامی است که حاضر نیست با جهان لیبرال دموکراسی سازش کند و گرنه کم کشور سلطنتی مسلمان اطراف ایران وجود ندارد که رابطه غرب و در راس آن ایالات متحده با آنها حسنه است.

آنها با انقلاب اسلامی مشکل دارند چرا که می دانند مخاطب آن، دولت ها و سران کشورهای اسلامی نیست، بلکه مخاطب خود را در درجه اول امت واحده اسلامی و در مرحله دوم تمامی ملت های آزاده جهان قرار داده است و این برای مکتبی که اصالت خود را بر فرد گرایی و منفعت گرایی شخصی قرار داده است خطری جدی است.

آنچه در جریان ادعای قرآن سوزی پیش بیاید، یعنی چه این کشیش دیوانه اقدام خود را عملی کند چه نکند، پیروزی همین اکنون هم نصیب امت اسلامی است چرا که اقدام وی و جریان رسانه ای پشت سرش در حرکتی منفعلانه چنین اقدامی کرده اند و اگر چنین جسارتی بکند فرصتی دیگر برای نزدیک شدن امت اسلامی فراهم کرده است؛ ولی مسلمانان باید هوشیار باشند و فریب اقدامات ظاهر بینانه دولتمردان امريكا را نخورند که اگر واقعا به فکر مسلمانان هستند جلوی فیلمهای اسلام ستیزانه هالیود را بگیرند.

از آنجلینا جولی تا سامی یوسف! ما چه کردیم؟

هو الحبیب

از آنجلینا جولی تا سامی یوسف! ما چه کردیم؟

به خدا قسم مسئولیم!

فرهنگ لیبرال که بر جامعه حاکم شد! برادر های دیروزی همه شدیم شهروند. تا دیروز قرار بود همه برادر و خواهر دینی  باشیم در جامعه اسلامی ولی امروز هر کداممان شدیم شهروند جامعه مدنی.

تا دیروز قرار بود بشویم امت واحده اسلامی ولی لیبرالها در دهانمان گذاشتند که پس این مرزهای جغرافیایی به چه کار آید؟ شما نهایتا یک ملتید در این مرزهای قراردادی بین المللی ! شما را چه کار به ملت فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان.

کسی نبود به ان منافقان بگوید ای نامحرمان، امت اسلامی که مرز ندارد و هر مسلمانی را در هر کجای جهان اسلام باشد شامل می شود. می خواهد در ایران باشد یا در عربستان و یا می خواهد در دل بلاد کفر باشد در آمریکا و انگلستان. همه یک امتیم و برای همین هم جز یاوه نیست آنها که می خواهند بگویند ما اول ایرانی هستیم و بعد مسلمان! نخیر ما هر چه داریم از اسلام است و اول و آخر مسلمانیم. عرب و عجم نداریم ، مکتب ایرانی و بهمان نداریم هر چه هست اسلام است و بس. یک خدا داریم و یک قبله و یک پیامبر و یک کتاب.

مسلمانیم که رهبرمان در نماز روز عید برای مصیبتی که بر برادرانمان در پاکستان پیش آمده  بغض می کند و گریه می کند. مسلمانیم که خطبه های نماز روز عید می شود مسائل مهم جهان اسلام یعنی پاکستان و فلسطین.

آن ملعون آمریکایی که می خواهد به خیال خود قرآن آتش بزند مفهوم امت اسلامی را درک نکرده است که اگر بداند  این یک میلیارد و نیم مسلمان عزم بر کاری کنند هیچ کافر و مشرکی جلودارش نخواهد بود. برای همین دشمن سیاستش را می گذارد بر ایجاد تفرقه بین امت اسلامی. حال در کشوری با سیاست تفرقه افکنی بین فرقه  های مذهبی در کشوری با پر رنگ کردن مباحث ملی گرایی و ...

بغض رهبر انقلاب برای مسلمانان جهان و مخصوصا ایران یک پیام داشت که بشتابید و وظیفه برادری دینی خود را در قبال برادرانتان در پاکستان انجام دهید که مسئولیم در پیشگاه حضرت رسول (ص) .


 پ.ن.1: باز هم کم کاری کردیم که رهبر انقلاب در نماز عید سخن گفتند. باز جای مسائل اصلی و فرعی را اشتباه گرفتیم. باید کاری کرد. هر کس طرحی و برنامه ای دارد برای کمک به برادرانمان در پاکستان ارائه دهد. یک نفر می تواند کمک نقدی  کند باید دریغ نکند . یک نفر با هنر  خود می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد باید انجام دهد. سامی یوسف بی دلیل محبوبیت جهانی پیدا نکرده است بین مسلمانان ،چرا که در درد و غم برادرانش ساکت نمی نشیند و با آنها همدردی میکند.

دانلود آهنگ سامی یوسف برای مردم پاکستان

درخواست کمک سامی یوسف از مردم برای کمک به پاکستان


پس کی هنرمندان ما می خواهند تکانی بخورند. حتی آنجلینا جولی بازیگر هالیوود چه از روی احساس انسانی اش و چه از روی تبلیغ(که آن را خدا می داند نه بنده خدا) به پاکستان رفته است ولی افسوس که  هنرمندان و ورزشکاران ما جایی دیگر سیر می کنند. هنوز یکی به دنبال 800 میلیون خود است دیگری برای بازی در بهمان فیلم چند ده میلیون پول می گیرد!!!

http://www.irannaz.com

ترجمه ترانه سامی یوسف در ادامه مطلب


ادامه نوشته

هنر های فراموش شده  

هوالحبیب

هنر های فراموش شده


انقلاب اسلامی در دل خود فرهنگ و هنر مطابق با اصول و ارزش های خود را داشته است . سالهای اول انقلاب و مخصوصا دوران هشت سال دفاع مقدس دوران تبلور این فرهنگ و هنر است. هنری که گاه در نوع خود منحصر به فرد بوده است.

متاسفانه با حاکم شدن جریان های لیبرالی بر اقتصاد و فرهنگ کشور، تلاش های آگاهانه و ناآگاهانه ی زیادی در جهت حذف این فرهنگ و هنر ها برداشته شد.

فرهنگ شهادت طلبی و ایثار و به دنبال آن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله مواردی است که با فرهنگ لیبرالی و فردمحور نه تنها تضاد دارد بلکه ستیز و تقابل دارد؛ برای همین است که لیبرال های حاکم وقت بر این آب و خاک،  به هر نحو ممکن در صدد حذف فرهنگ جهاد و شهادت بودند؛ یا با تخطئه قیام عاشورا یا با سخره گرفتن رزمندگان و شهدا.

حرف در این مقوله بسیار است که البته بهتر است بگویم درد.

از جمله این هنرها، هنر و فرهنگ تابلو نویسی در دوران جنگ بود؛ با جملاتی احساسی، حماسی، روحیه آور، تامل بر انگیز و .... فرهنگی که می توانست و می تواند در شهرهای ما جا باز کند. هنوز هم در مناطق عملیاتی بعضی از این تابلو ها چشم نواز زائران هستند.:

 


اما هزار هزار افسوس که امروز باید شهر ما پر باشد از تبلیغات سونی و سامسونگ و فلان فیلم سینمایی و بهمان سریال تلویزیونی !

 نقاشی دیواری سیمای شهدا هم که در اوائل بعد از جنگ جای خود را باز کرده بود نتوانست همپا با تغییر عامدانه فرهنگ ایثار به فرهنگ شهروند محوری حرکت کند و در نطفه خفه ماند.

و امروز به ندرت در شهرها از این هنر انقلابی استقبال می شود.

هر روز که پشت چراغ قرمز چهارراه دکترای مشهد منتظر می مانم تا چراغ سبز شود خیره می مانم به نقاشی دیواری شهدای مدرسه شهید حکمت . آنقدر چهره ها نورانی است که آدمی از دیدن تصویرشان سیر نمی شود.

خلاصه بهانه ای است که هر روز سلامی کنی بر سالار شهیدان و اصحابش در کربلای ایران و تاملی بر مسیر زندگی.

اما چون فرهنگ لیبرالی بر اصل اومانیسم بنا نهاده شده است و سکولاریسم. پس هر امری که انسان را به یاد جهان فرا ماده بیاندازد مذموم است. اصل لذت و غفلت است که نتیجه اش شده  هزار و یک تابلو تبلیغاتی شهرهای ما، که تمام تلاششان این است که تو لحظه ای از یاد دنیا غافل نشوی و فکر نکنی که در این جهان مسافری بیش نیستی!

برای دوستان جامعه اسلامی دانشجویان

هو الحبیب

برای دوستان جامعه اسلامی

جامعه اسلامی دانشجویان این روزها درگیر یک سری اختلافات داخلی شده است. اختلاف سیلقه در هیچ مجموعه ای مذموم نیست بلکه اگر در کنار یک محور وحدت باشد باعث رشدآن مجموعه می شود.

جاد هم یکی از تشکل های دانشجویی بود که در ایام حکومت دوم خردادی ها بر کشور با فعالیت های روشنگرایانه خود به رسوا کردن سیاسیون دغل باز می پرداخت.

از نگاه یک عضو بسیج دانشجویی که هم دوران رییس دولت اصلاحات را درک کرده و هم دوران دولت اصولگرا و در هر دو دوره با دوستان جاد در تعامل بوده است  این اختلافات از جنس آن اختلاف سلیقه مثبت نیست که مایه رشد و قوت آن تشکل شود؛  بلکه از جنس فتنه است.

جاد گرچه به وسعت بسیج دانشجویی فراگیری ندارد ولی در همان دانشگاه هایی که حضور داشته است اثر بخش بوده است و روشن گر.

امروز به ظاهر جاد تبدیل شده است به دو طیف مشهد و اصفهان و از قضا من با هر دو گروه آنها رفیق بوده ام و همکار. همان طور که به هر دو گروه این دوستان چه حضوری و چه تلفنی گفته ام در طول سالهایی که با شما رفیق بوده ام و کار کرده ام مبانی فکری تان و حتی بعضی خصوصیات  اخلاقیتان را شبیه هم دیده ام و این اختلاف پیش آمده  را چیزی جز اختلاف سلیقه نمی دانم. (گواه اینکه هر دو خود را ولایتمدار و اصولگرا می دانند)

دوستان جاد خود واقف هستند که تنها کسی که از اختلافات خوشحال می شود دشمنان هستند. همان طور که از اختلاف در جامعه وعاظ خوشحال شدند.

مسلما هر دو طیف برای عملکرد خود دلایلی دارند ولی این نوشته فقط یک درخواست از این دو طیف دارد که ای کاش بعد از صحبت های حضرت اقا هر کدام کمی از موضع گیری هایتان کوتاه می آمدید و نمی گذاشتید کار به قضاوت قانون برسد.

حکم قانون می باید آخرین مرحله باشد که هیچ راهی دیگر باقی نمانده است. بعد از صحبت های حضرت آقا که کاملا روشن و  شفاف بود اگر هر کدام از دوطیف هم کمی بیشتر از حقوقش کوتاه می آمد و از خودگذشتگی نشان می داد شایسته بود تا لبیکی باشد به صحبت های پدر مهربان انقلاب. هر چند که امروز هم دیر نیست و هر قدمی که در جهت وحدت بردارید خاری است در چشم دشمنان انقلاب.

رحما بینمهم باید سر لوحه رفتار دوستان جاد باشد و اشدا علی الکفارشان را همچنان با صلابت داشته باشند برای دشمنان انقلاب .

یکبار دیگر رهنمود های حضرتش را بخوانید و تامل کنید که  خود واقفید که خطاب  این فرمایشات بیشتر از همه در این موقعیت، جامعه اسلامی دانشجویان است و حضرت آقا گفته اند که عمل کنیم و مسلما  امید اثربخشی در ما دیده اند که گفته اند:

«مراقب باشيد تشكلهاى دانشجوئى تحت تأثير اختلاف سليقه‌ها، نه خودشان در درون دچار انشعاب بشوند، نه با همديگر اصطكاك و تصادم پيدا كنند. يكى از مصاديق برجسته‌ى وحدتى كه ما به آن توصيه و دعوت ميكنيم، همين است. آنجائى كه انسانها را از هم جدا ميكند يا به هم نزديك ميكند، اصول و مبانى معرفتى است. وقتى اين مبانى مورد اتفاق  و مورد قبولشان نباشد، آنها را از هم جدا ميكند؛ اما آن وقتى كه مورد قبولشان باشد، آنها را به هم متصل ميكند. اما سلائق نه؛ هر كسى يك سليقه‌اى دارد، هر كسى يك ذوقى دارد. يكى دانشجوى مهندسى است، يكى دانشجوى  هنر است، يكى دانشجوى پزشكى است - اين سه جور سليقه - در هر كدام هم طيف وسيعى از سلائق و گرايشهاى مختلف هست؛ يكى از چيزى خوشش مى‌آيد، يكى خوشش نمى‌آيد؛ اينها را مايه‌ى جدائى بين خودتان قرار ندهيد، كه به نظر من خيلى مهم است.»

 

بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی (القدس لنا)

بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه هاي فردوسی، پيام نور  به مناسبت روز جهانی قدس

باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید؛ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از هدف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند.( حضرت امام خمینی(ره) )

1-سابقه برگزاری روز جهانی قدس، به پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد. انقلابی که یران رژیم صهیونیستی از آن به عنوان زلزله ای برای اسرائیل یاد کرد.

با وقوع انقلاب اسلامی،  آنچه که بیش از همه باعث نگرانی آمریکا و اسرائیل از وقوع این انقلاب شد، صدور گفتمان استکبار ستیزی انقلاب به سایر ملل و بیداری اسلامی حاصل از آن برای مردم منطقه بود. چرا که استکبار جهانی ادامه حیات خود را در جهل و خمودگی ملل جهان می دید و می بیند.

انتخاب آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از شعائر مشترک همه مسلمانان به عنوان روز قدس تدبیر بزرگ حکیم انقلاب بود که هدف اولیه آن بیداری مسلمانان و ایجاد انگیزه و قالب شدن گفتمان مبارزه و مقاومت در ملت فلسطین و هدف نهایی آن نابودی اسرائیل و محو آن از روی نقشه جهان بود.

رسیدن به هدف اولیه این انتخاب و البته القای طبیعی نتیجه بخش بودن مشی سازش ناپذیر انقلاب، خود را به سرعت نشان داد و سازمان ها و گروه هایی در منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و قیام امام حسین(ع) با هدف مقابله با استکبار جهانی شکل گرفت.

گروه هایی همچون حماس و حزب ا... لبنان که تفکر حاکم بر آنها همان گفتمان آشنای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. گفتمان سازش ناپذیری و مبارزه با استکبار، آن هم تنها با یک هدف، یعنی محو اسرائیل از نقشه جهان.

2-ملل جهان این روزها شاهد دست و پا زدن های اسراییل برای بقا هستند. باشکست رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه و 22 روزه از مقاومان حزب ا... و حماس و شکست طرح هایی همجون خلع سلاح حزب ا... و مقاومت مردم غزه در برابر محاصره سنگین اقتصادی، به نظر اجرای سناریوی شکست خورده ترور رفیق حریری در لبنان و مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان در آمریکا چندان عجیب نیست. اولی با هدف به چالش کشیدن حزب ا... و ایجاد تضاد واختلاف میان گروه های داخلی لبنان و در نهایت جنگ داخلی در آن کشور، طرح ریزی شد و دومی با هدف به حاشیه راندن حماس و دولت مردمی و قانونی فلسطین.

 مردم فلسطین در انتخابات داخلی  فلسطین با انتخاب گزینه مقاومت در برابر سازش، راه خود را انتخاب کرده است و سران تشکیلات خودگران نه می توانند به نمایندگی از مردم فلسطین تصمیم بگیرند و نه تصمیمات آنان یعنی سازش با اسراییل برای مردم فلسطین قابل قبول خواهد بود.

3-هر چند در این میان سران واداده و مرتجع عرب که ادامه حیات خود را در تداوم وضع موجود می بینند،از کمپ دیوید تا امروز، در مواجهه با رژیم ضد دین و ضد بشریت صهیونیستی، بر خلاف رای و نظر ملل خود عمل می کنند، اما آنچه که اهمیت دارد، آن است که بالاخره نسیم بیداری ملل، روزی گریبان آنان را هم خواهد گرفت و آنان را که همچون محمد رضا پهلوی سرمست حمایت آمریکا از خود هستند، از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

4-در شرایط کنونی و درحالی که غرب و در راس آن آمریکا از یک سو از بحران اقتصادی ناشی از سیاست های امپریالیستی اقتصادی مستاصل شده است و از سوی دیگر، در جنگ افغانستان و عراق نیز به به اصطلاح اهداف خود نرسیده است، و ازسوی دیگر  سناریو های آمریکا در لبنان نیز با هوشیاری حزب ا... به شکست کشیده شده است،و از جهت دیگر در پرونده هسته ای ایران نیز با پیشرفت های فراوان کشورمان به عنوان ام القرای جهان اسلام، آنچه که اهمیت دارد، و البته در حال وقوع است آن است که ملل منطقه با حرکت متحد و جمعی و عبور ازملیت گرایی افراطی، هدف اولیه اخراج نیروهای اشغال گر از منطقه، آزادی فلسطین و نابودی کامل رژیم صهیونیستی و هدف نهایی تشکیل امت مترقی واحده اسلامی را پی گیری کنند. تشکیل سازمان های مردم نهاد بین المللی مقاومت(جهت حمایت معنوی از مردم فلسطین) می تواند راهکار مناسبی برای رسیدن به این هدف باشد.

5- بی شک یکی از اهداف مورد نظر امام برای برگزاری جهانی مراسم روز قدس، تلاش ملل اسلامی برای تشکیل امت واحده اسلامی بود. ویژگی امت اسلامی، روح واحد حاکم بر آن و گذرآن از مرزبندی های سیاسی موجود است.

درد و رنج مردم پاکستان این روزها با کم توجهی امت اسلامی دوچندان شده است. کمک  های ناچیز و ناکافی و البته تبلیغاتی غربی ها و کمک های ناکافی دولت جمهوری اسلامی ایران  از یک سو و بی توجهی دولت های عرب و عدم  همدلی و همراهی امت اسلامی با مردم پاکستان از سوی دیگر، همه و همه لزوم اتحاد بیشتر امت اسلامی برای رفع خود جوش مشکلاتی از این دست را بیش از پیش آشکار کرده است. به نظر مناسب است که ملت ایران با تبعیت از پیام مقام عظمای ولایت، پیشگام حرکتی فراگیر در جهان اسلام برای کاهش آلام مردم پاکستان شود.

6-موج ضدصهیونیستی حاصل از تدبیر امام در 30 سال پیش کار را به جایی رسانید که امروز شاهد عزم بین المللی و خود جوش مردم جهان برای آزادی فلسطین هستیم. راهپیمایی سراسری مردم جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه و حرکتی که تحت عنوان کاروان آزادی به صورت خودجوش وبا حضور افرادی با ملیت های مختلف شکل گرفت، به خوبی گواهی بر این مدعاست. ادامه اقداماتی از این دست و البته حضور فیزیکی موثر ایران در آن و تلاش برای حفظ محوریت ضدصهیونیستی ایران در جهان، می تواند نوید بخش نابودی اسراییل باشد.

7-در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است:

سال پیش، در مراسم روز قدس در تهران اتفاقی افتاد که نشان دهنده اهمیت آن برای استکبار جهانی است. با توجه به شکست کاندیدای غرب گرا و مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتخابات22 خرداد از یکسو و از سوی دیگر محوریت ضد صهیونیستی  ایران در جهان، سر دادن شعارهای انحرافی از سوی عده قلیلی از عناصر آمریکا در تهران با دو هدف عمده انجام می شد: اولین هدف قدرت نمایی فرقه سبز در داخل کشور و البته ایجاد کشمکش و اختلاف در میان ملت از این طریق بود و هدف دوم آنکه به این وسیله اینگونه به مردم جهان القا شود که مردم ایران دیگر با سیاست های ضد صهیونیستی دولتشان همراه نیستند. 

هر چند سال گذشته نیز این حرکت انحرافی با هوشیاری مردم به جایی نرسید و هر چند فرقه و یا به اصلاح خودشان جنبش سبز، مدت هاست که به پایان عمر خود رسیده است، اما به هر حال واضح است که هرگونه حرکت انحرافی در روز قدس امسال با پاسخ انقلابی و کوبنده ملت مواجه خواهدشد

غربت انسان کامل

بسم الله الرحمن الرحیم

غربت انسان کامل

تقدیم به ساحت مقدس فاطمه زهرا(س) به امید گوشه چشمی

ایوان نجف عجب صفایی دارد/حیدر بنگر چه بارگاهی دارد

حقت را غصب کرده باشند.

خانه ات را آتش زده باشند.

شجاع ترین مرد عرب باشی  و دست هایت را بسته باشند و نتوانی حرفی بزنی!

نام ذوالفقارت ترس بر اندام کفار بیاندازد ولی از نیام بیرون نیاید.

آری

باید خوار در چشم باشی و استخوان در گلو تا دین خدا  پایدر بماند!(خطبه 3، شقشقیه)

 -----------------------------------------------------

می گفتند علی سیاست نمی داند، آنکه سیاستمدار است معاویه بن ابی سفیان است.

اما سیاست علی عین دیانتش بود. صریح و صادق.

می گفت: به خدا قسم معاویه دغلباز است و فاسق. اگر فریبکاری از سوی خدا نکوهیده نبود، علی زیرکترین مردمان عالم بود.(خطبه 191)

 -----------------------------------------------------

«بس که سجده کرده اند، پیشانی هایشان پینه بسته.

دست هایشان مانند زانوی شتر، زبر شده.

لباس های کهنه بر تن می کردند»[1]

صدای دعا و قرآن از اردوگاه نهروانیان قطع نمی شد.

می گفتند علی کافر شده چون حکمیت را قبول کرده. ما هم اشتباه کردیم ولی توبه کردیم. علی باید توبه کند و گرنه خونش حلال است.

 -----------------------------------------------------

آدم هر چقدر نمازخوان و قرآن خوان هم که باشد، اگر بصیرت نداشته باشد می شود بازیچه دشمن. تکمیل کننده پازل دشمن.

چون عرصه بر سپاه شام در جنگ سخت و نظامی تنگ شد، جنگ نرم و روانی عمر و عاص آغاز شد.

گفت به سربازان بگویید هر چه قرآن در اردوگاه شام است بر نیزه کنند.

خوب می شناخت سپاهیان کج فهم و خشکه مقدس سپاه علی را.

حیله اش گرفت.

مقدس مآب های ظاهر بین گرد خیمه علی فریاد می زدند.

لاحکم الا لله.

.

.

.

علی می گفت شما بدترین مردمان هستید چرا که مانند تیری هستید در دستان شیطان!(خطبه 127)

 -----------------------------------------------------

روزهای آخر بود.

علی خسته شده بود از سست عنصری این جماعت کوفی. فریاد زد:

«کجا هستند برادران من؟ که به راه حق رفتند، و با حق درگذشتند،

 کجاست عمار؟

 و کجاست پسر تيهان؟

و کجاست ذوالشهادتين؟

دیگر نتوانست جلوی خود را بگیرد. شجاع ترین مرد عرب گریه می کرد و کوفیان می نگریستند.

سرش را بالا آورد و گفت:

«دريغا! از برادرانم که قرآن را خواندند، و بر اساس آن قضاوت کردند، در واجبات الهي انديشه نموده و آنها را برپا داشتند، سنتهاي الهي را زنده و بدعتها را نابود کردند، دعوت جهاد را پذيرفته و به رهبر خود اطمينان داشته و از او پيروي نمودند»(خطبه 181)

 -----------------------------------------------------

خبر به سرعت پخش شد.

" علی در محراب مسجد کوفه ضربت خورد و دو روز بعد به شهادت رسید"

اما افکار عمومی شام در تسخیر عملیات روانی و رسانه ای معاویه است.

شامیان با تعجب از هم می پرسند:

مگر علی نماز هم می خوانده است؟



[1] . توصیف ابن عباس از خوارج

 

حق با کیست؟

هو الحبیب

حق با کیست؟

یکی از عواملی که آدمی را به سقوط می کشاند افراط و تفریط است. مخصوصا آن زمان که این افراط و تفریط در قبال ولی جامعه اسلامی باشد.

امام مجتبی (ع) در دورانی امامت میکردند که مردمش به این مرض دچار بودند. آن روز که مردم کوفه را به جنگ با معاویه فرا میخواند نفهمیدند حکمت فرمان ولی خدا را و اینچنین  گروهی فریب زر معاویه را خوردند گروهی فریب زورش  را و گروهی فریب تزویرش را.

آن دم هم که امام برای حفظ کیان جامعه اسلامی و میراث پیامبر صلح کردند عده ای دیگر نفهمیدند حکمت کار امام را و چون به حضرت می رسیدند خطاب می کردند یا مذل المومنین! ای خوار کننده مومنان!

هر دو گروه تباه شدند بی شک.

امان از متجددین بی دین و خشکه مقدس های بی بصیرت.

گویند شمر جزو سربازان حضرت امیر بود  که به امام حسن خطاب مذل المومنین می کرد که چرا ترسیدی و با معاویه نمی جنگی؟! ولی همان ملعون در کربلا در جلوی ولی خدا ایستاد.

که امام راحل همان قدر که از لیبرال ها و ملی گرا ها کشید از متحجرین و انجمن حجتیه ها کشید!

مسیر حق همان است که در زیارت جامعه کبیره آمده است:

فَالرّاغِبُ عَنْكُمْ مارِقٌ، وَاللاّزِمُ لَكُمْ لاحِقٌ، وَ الْمُقَصِّرُ فى حَقِّكُمْ زاهِقٌ، وَالْحَقُّ مَعَكُمْ وَ فيكُمْ وَ مِنْكُمْ وَاِلَيْكُمْ، وَاَنْتُمْ اَهْلُهُ وَ مَعْدِنُهُ

پس آن كه از شما رو گرداند از دين خارج گشته و آن كه ملازم شما بود به حق رسيده وآنكه كوتاهى كرد در حق شما نابود گرديد، و حق همراه شما و در ميان شما خاندان و از جانب شماست و بسوى شما بازگردد و شماييد اهل حق ومعدن آن.

فلذا اگر در جنگ جمل امام به آن مرد مردد گفت حق را بشناس و بعد افراد را با آن بسنج . آن مرد اعرابی باید می دانست که پیامبر فرمود:

علی مع الحق و الحق مع علی


پ.ن ۱: کریم کاری به جز جود کرم و نداره/آقام در مدینه است ولی حرم نداره!